MIN START

Jeg, Adrian ble født i en rekordfart 03.12.03. Med blålys på vei til sykehuset i Flekkefjord, rakk vi akkurat å komme inn forbi dørene, før jeg kom som en rakett. Det viste seg etterhvert at formen min ikke var så bra. Jeg ble etter noen timer sendt til sykehuset i Kristiansand. Her fant de ut at jeg hadde kramper, og derfor måtte jeg ha mye medisin. Etterhvert ble jeg i bedre form, og Mamma og Pappa kunne ta meg med hjem etter 3 uker. Neste gang vi kom til sykehuset var jeg 2 måneder, da trodde Mamma og Pappa at jeg nesten var frisk. De ble veldig lei seg, da Doktoren forklarte at jeg hadde en skade i hodet mitt. Denne bloggen har Mamma og Pappa laget for at de som vil, kan følge med på hva som skjer i livet mitt!

torsdag 1. desember 2011

""Kjære Adrian"

Nå er du blitt 11 dager gammel og jeg har ennå ikke fått skrevet i boka di. Det er ille........... Men, jeg føler igrunnen jeg har kjent deg siden du ble født, for den natta da du kom til Kristiansand, var jeg på jobb.. Det var ikke så kjekt å høre om den lille nyfødte gutten som ikke pustet så godt.. Men, sykepleier Sonja passet godt på deg der nede sammen med doktorene...

På fredag 4/12 traff jeg deg igjen. Da hadde du fått godt med medisin og pustepausene dine gav seg. Du måtte ligge inni kuvøse hele kvelden for at du skulle få mest mulig ro. Og ro fikk du. Du sov så godt og fredelig, kun forstyrret når du skulle få mat og bleieskift. Mamma fikk skifte bleie i kuvøsa for første gang, det er nemlig ikke helt enkelt når man må putte hendene gjennom to små luker.. Men, Mamma greide det hun...!!

Den kvelden fikk du også besøk av Elisa, storesøsteren din. Hun laget ei nydelig tegning til deg, som vi hang på kuvøsa di. Du fikk også besøk av tanta di, Myrthle og Mormor og Matta. De beundret deg alle sammen og lurte nok veldig på hvordan det kom til å gå med deg..

Dagene har gått, idag ligger du i babyseng i blått, med sengehimling med bamser på. Du har fått slippe mange av ledningene du hadde, så nå har du kun sonden og en apnemonitor (apparat som sier ifra hvis du ikke puster). For andre gang blir den ene av medisinene dine trappet ned, foreløpig ser der ut til at det går bra. Pappa synes at du våkner litt lettere når du ligger på fanget, og i dag viste du antydning til å grine!!! Det er ikke bare, bare med sånn medisin som gjør at du blir trøtt, men snart får vi nok se ditt sanne jeg, tenker jeg!!!

Elisa, Mamma og Pappa dro nettopp en tur til Skomakergata i Dyreparken, Elisa hadde veldig lyst til å treffe skomaker Andersen!! Du har en flott familie som er veldig glad i deg, Adrian, du er heldig...!!!!!

Klem fra spl. Karin" (fra 14. desember 2003)

2 kommentarer:

  1. Hipp hipp hurra for verdens beste Adrian. Tenk at du alt er blitt 8 år <3 gleder meg til selskapet i dag. 1000 klemmer fra tante My.

    SvarSlett
  2. Dette var litt rørende å lese :-))

    Håper du hadde en knall fin bursdag.

    Klem

    SvarSlett